English_7_Q1-W8
Analyze the style, form, and features of Philippine poetry (lyric, narrative, dramatic); evaluate poetry
for clarity of meaning, purpose, and target audience, and compose and publish an original multimodal literary text
(poem) that represents their meaning, purpose, and target audience, and reflects their local and national identity.
112677-Fundado Elementary School-Science 4-Quarter 3-Module 1:What is Force
Science 4-Quarter 3-Module 1: What is Force
Mathematics 9 Quarter 1
This course will help the learner to demonstrate understanding of key concepts of quadratic equations, inequalities and functions, and rational algebraic equations.
Filipino 7 Kuwarter 3
Naihahambing ang mga katangian ng tula/awiting panudyo,
tugmang de gulong at palaisipan. F7PB-IIIa-c-14
ENGLISH 4 QUARTER 1 MODULE 1: PARTS OF THE PARAGRAPH
This Self-Learning Module (SLM) is prepared so that you, our dear learners, can continue your studies and learn while at home. Activities, questions, directions, exercises, and discussions are carefully stated for you to understand each lesson.
Each SLM is composed of different parts. Each part shall
guide you step-by-step as you discover and understand the
lesson prepared for you.
SCIENCE 4_QUARTER 1_MODULE 4: Changes In Solid Materials When Hammered
Do you know that objects like stone, wood, nail, and tin cans are examples of solid materials? These materials have definite shape and volume. They have different characteristics and properties such as; size, shape, color, textures, and weight. Can you imagine how these solid objects can change their characteristics or properties especially when hammered or cut?
114055-Taromata 1 Elementary School-MTB3-Quarter 3-Module 5: Tama na Porma san Pandiwa, Gamiton!
Paunang Salita
Para sa tagapagdaloy:
Malugod na pagtanggap sa asignaturang Mother Tongue sa Ikatlong Baitang ng Alternative Delivery Mode (ADM) Modyul para sa TAMA NA PORMA SAN PANDIWA, GAMITON!
Ang modyul na ito ay pinagtulungang dinisenyo, nilinang at sinuri ng mga edukador mula sa pambuliko at pampribadong institusyon upang gabayan ka, ang gurong tagapagdaloy upang matulungang makamit ng mag-aaral ang pamantayang itinakda ng Kurikulum ng K to12 habang kanilang pinanagumpayan ang pansarili, panlipunan at pang-ekonomikong hamon sa pag-aaral.
Ang tulong-aral na ito ay umaasang makauugnay ang mag-aaral sa mapatnubay at malayang pagkatuto na mga gawain ayon sa kanilang kakayahan, bilis at oras. Naglalayon din itong matulungan ang mag-aaral upang makamit ang mga kasanayang pan-21 siglo habang isinasaalang-alang ang kanilang mga pangangailangan at kalagayan.
Bilang karagdagan sa materyal ng pangunahing teksto, makikita ninyo ang kahong ito sa pinakakatawan ng modyul:
Bilang tagapagdaloy, inaasahang bibigyan mo ng paunang kaalaman ang mag-aaral kung paano gamitin ang modyul na ito. Kinakailangan ding subaybayan at itala ang pag-unlad nila habang hinahayaan silang pamahalaan ang kanilang sariling pagkatuto. Bukod dito, inaasahan mula sa iyo na higit pang hikayatin at gabayan ang mag-aaral habang isinasagawa ang mga gawaing nakapaloob sa modyul.
Para sa mag-aaral:
Malugod na pagtanggap sa Mother Tongue sa ikatlong Baitang ng Alternative Delivery Mode (ADM) Modyul ukol sa TAMA NA PORMA SAN PANDIWA, GAMITON! Angmodyul na ito ay ginawa bilang tugon sa iyong pangangailangan. Layunin nitong matulungan ka sa iyong pag-aaral habang wala ka sa loob ng silid-aralan. Hangad din nitong madulutan ka ng mga makabuluhang oportunidad sa pagkatuto.
Ang modyul na ito ay may mga bahagi at icon na dapat mong maunawaan.
Sa katapusan ng modyul na ito, makikita mo rin ang:
Sanggunian Ito ang talaan ng lahat ng pinagkuhanan sa paglikha o paglinang ng modyul na ito.
Ang sumusunod ay mahahalagang paalala sa paggamit ng modyul na ito:
1. Gamitin ang modyul nang may pag-iingat. Huwag lalagyan ng anumang marka o sulat ang anumang bahagi ng modyul. Gumamit ng hiwalay na papel sa pagsagot sa mga pagsasanay.
2. Huwag kalimutang sagutin ang Subukin bago lumipat sa iba pang gawaing napapaloob sa modyul.
3. Basahing mabuti ang mga panuto bago gawin ang bawat pagsasanay.
4. Obserbahan ang katapatan at integridad sa pagsasagawa ng mga gawain at sa pagwawasto ng mga kasagutan.
5. Tapusin ang kasalukuyang gawain bago pumunta sa iba pang pagsasanay.
6. Pakibalik ang modyul na ito sa iyong guro o tagapagdaloy kung tapos nang sagutin lahat ng pagsasanay.
Kung sakaling ikaw ay mahirapang sagutin ang mga gawain sa modyul na ito, huwag mag-aalinlangang konsultahin ang inyong guro o tagapagdaloy. Maaari ka rin humingi ng tulong kay nanay o tatay, o sa nakatatanda mong kapatid o sino man sa iyong mga kasama sa bahay na mas nakatatanda sa iyo. Laging itanim sa iyong isipang hindi ka nag-iisa.
Umaasa kami, sa pamamagitan ng modyul na ito, makararanas ka ng makahulugang pagkatuto at makakakuha ka ng malalim na pang-unawa sa kaugnay na mga kompetensi. Kaya mo Ito!
MIXTURES AND THEIR CHARACTERISTICS - WEEK 1
In this course you will be able to learn and describe the appearance and uses of uniform and nonuniform mixtures. You will learn new lesson along with different tasks you have to accomplish ahead. And it focuses how different substances behave when mixed with other materials and describe the appearance and uses of uniform and non-uniform mixtures.
Science Quarter 1 – Module 1: Useful and Harmful Materials
This course is crafted to help Grade 5 pupils to achieve the following objectives: identify the different properties of matter that can help you determine whether it is harmful or useful; enumerate useful and harmful materials at home and in school; and explain the importance of labels in identifying useful and harmful materials.
(Reference: Suralta, Joan & Balasanos, Vera Leonora (2020) . Science Quarter 1 – Module 1: Useful and Harmful Materials. Alternate Delivery Mode. Department of Education-VIII: Leyte, Philippines. https://depedtambayan.net/wp-content/uploads/2021/10/Science5_Q1_Mod1_UsefulAndHarmfulMaterials_v2.pdf)
SCIENCE 7 QUARTER 1 MODULE 1 Scientific Method of Investigation (Identifying Problem & Formulating Hypothesis)
This course will guide you on how to be more observant of the things around you. Keen observation is one way of understanding science processes like measuring, computing, inferring, generalizing and drawing conclusions. These science processes can help you acquire and develop higher order thinking skills.
SCIENCE 4
DESCRIBING THE EFFECTS OF THE SUN
(Using any kind of digital platforms, make a poster on the safety measures in protecting yourself from sun's heat and light.)
SCIENCE 3 - QUARTER 1-MODULE 1: CLASSIFYING OBJECTS AND MATERIALS
This course was designed to master the skill of classifying objects and materials as solid, liquid and gas based on observable characteristics.
Science 7 Quarter 1 – Module 1: Scientific Ways of Acquiring Knowledge and Solving Problems
This course is intended only for Grade 7 students who are eager to learn and discover Scientific Ways of Acquiring Knowledge and Solving Problems.
Physical Science (Grade11/12) Quarter 2
this course is mainly used by Grade 11 as Core Subjects for non-STEM classes discussing Models of the Universe (Greek Astronomy to Kepler)
Topic: the Earth in the Universe